Hoe schrijf ik geld over van de ene naar de andere Triodos spaarrekening?
U kunt via Internet Banking of met de Triodos Mobile Banking App geld overschrijven naar een andere Triodos spaarrekening als die rekening vooraf al bepaald is als begunstigde rekening.
Wilt u uw begunstigde rekeningen in Internet Banking wijzigen of aanvullen ? Vul dan het formulier in en bezorg het ons ondertekend terug.
Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.
Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.
Zo pas je de daglimiet aan:
Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
Internet Banking: kies in het menu Self Service > Rekeningen instellen. Selecteer de rekening waarvoor je de limiet wilt wijzigen en klik op 'Daglimiet'.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat u deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vindt u deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of uw verrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
"In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum": de verrichting werd ingevoerd en geautoriseerd. De betaling wacht op uitvoering en u hoeft niets meer te doen.
"Autoriseren": de verrichting werd geregistreerd, maar u moet ze nog autoriseren zodat ze kan uitgevoerd worden.
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
"Saldi en verrichtingen": de verrichting is uitgevoerd.
"In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verrichtingen": de verrichting is geweigerd. Neem dan contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) .
Indien u uw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet u ze opnieuw invoeren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt geld afhalen door een overschrijving in te voeren in Online Banking of in onze Mobile Banking app. U kunt ook een overschrijvingsformulier (zie tarieflijst) gebruiken dat u ons per post bezorgt.
Belangrijk: we kunnen geen betalingsopdrachten via e-mail aanvaarden.
U kunt een overschrijving doen naar een vooraf bepaalde rekening. Die rekening moet op naam zijn van de titularis en/of medetitularis bij een Belgische bank of bij Triodos Bank België op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
U hoeft niet elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm hebt u de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
Indien u klikt op "Ok + nieuwe overschrijving", komt u terecht op een nieuw betalingsschem. De ingevoerde overschrijving wordt automatisch opgeslaan in de map "Te autoriseren verrichtingen".
Wanneer u klikt op "Ok + autoriseren", komt u terecht in de map "Te autoriseren verrichtingen". U vindt hier ook de eerder ingevoerde verrichtingen terug. Hier kunt u selecteren welke verrichtingen u wenst te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
er is onvoldoende saldo op uw rekening
uw rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
uw betaling werd niet geautoriseerd
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke verrichting die u invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vindt u terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die u wilt autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Uw cookies kiezen
Triodos Bank gebruikt cookies om je beter en persoonlijker van dienst te zijn. Daarnaast zetten we cookies in om de website goed te laten functioneren en om anonieme informatie te verzamelen waarmee we de website kunnen verbeteren. Ook gebruiken we cookies van derden voor marketingdoeleinden. Door op ‘Aanvaard alle cookies’ te klikken, geef je hier toestemming voor. Wil je meer uitleg over elk type cookie of wil je de standaardcookie-instellingen aanpassen, klik dan op ‘Mijn cookievoorkeuren’.