Hoe kunnen we je helpen?
Meestgestelde vragen
Elke rekening heeft een daglimiet. Voor particulieren is de standaardlimiet 5.000 euro per dag per rekening.
Je kan de daglimiet tijdelijk verlagen of verhogen via de Triodos Mobile Banking app of via Internet Banking. De daglimiet kan tot 50.000 euro verhoogd worden en gaat in vier uur na je aanvraag voor een periode van maximaal zeven dagen.
Zo pas je de daglimiet aan:
- Triodos Mobile Banking app: in het menu onderaan kies je ‘Meer’ en vervolgens 'Rekeningen instellen'. Kies de rekening waarvan je de limiet wilt aanpassen en ga naar ‘Daglimiet’.
- Internet Banking: kies in het menu Self Service > Rekeningen instellen. Selecteer de rekening waarvoor je de limiet wilt wijzigen en klik op 'Daglimiet'.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, een overschrijving met memodatum kan nog gewijzigd worden nadat je deze autoriseerde. In het menu "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum" vind je deze overschrijvingen terug. Elke overschrijving kan apart gewijzigd worden via de toets "Wijzigen".
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als de verbinding terug hersteld is, ga dan na of jeverrichtingen onder één van volgende rubrieken werd geregistreerd:
- "In behandeling/memodatum" > "In behandeling/memodatum": de verrichting werd ingevoerd en geautoriseerd. De betaling wacht op uitvoering en je hoeft niets meer te doen.
- "Autoriseren": de verrichting werd geregistreerd, maar je moet ze nog autoriseren zodat ze kan uitgevoerd worden.
Indien de verbinding voor lange tijd onderbroken werd, check dan ook de rubrieken:
- "Saldi en verrichtingen": de verrichting is uitgevoerd.
- "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verrichtingen": de verrichting is geweigerd. Neem dan contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) .
Indien je jouw verrichting onder geen van bovenstaande rubrieken terugvindt, dan moet je ze opnieuw invoeren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Je kan geld afhalen door een overschrijving in te voeren in Online Banking of in onze Mobile Banking app. Je kan ook een overschrijvingsformulier (zie tarieflijst) gebruiken dat ons per post wordt bezorgd.
Belangrijk: we kunnen geen betalingsopdrachten via e-mail aanvaarden.
Je kan een overschrijving doen naar een vooraf bepaalde rekening. Die rekening moet op naam zijn van de titularis en/of medetitularis bij een Belgische bank of bij Triodos Bank België op naam van een familielid tot de tweede graad inbegrepen.
Gerelateerde documenten
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja. Triodos Bank verwerkt alle inkomende en uitgaande verrichtingen binnen Europa als instantoverschrijvingen, zonder dat je daarvoor iets extra’s hoeft te doen.
Deze overschrijvingen worden 24/7 onmiddellijk uitgevoerd, ook ’s nachts, in het weekend en op feestdagen. Je voert de overschrijving uit via de Mobile App of Internet Banking vanaf een zicht- of spaarrekening, en de begunstigde ontvangt het bedrag binnen enkele seconden, zelfs op rekeningen bij een andere deelnemende bank.
Steeds meer Europese banken ondersteunen instantoverschrijvingen. Een overzicht van de deelnemende banken vind je hier.
Wanneer een instantoverschrijving niet mogelijk is, bijvoorbeeld naar een bank die (nog) geen instantoverschrijvingen kan ontvangen, wordt de betaling verwerkt als een gewone overschrijving. Doorlopende opdrachten en geplande betalingen (met memodatum) vallen ook buiten instantoverschrijvingen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt via Internet Banking of met de Triodos Mobile Banking App geld overschrijven naar een andere Triodos spaarrekening als die rekening vooraf al bepaald is als begunstigde rekening.
Wilt u uw begunstigde rekeningen in Internet Banking wijzigen of aanvullen ? Vul dan het formulier in en bezorg het ons ondertekend terug.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Het is niet nodig om elke betaling apart te autoriseren. Onderaan het betalingsscherm heb je de keuze tussen de toetsen: "Ok + nieuwe overschrijving" en "Ok + autoriseren".
- Indien je klikt op "Ok + nieuwe overschrijving", komt je terecht op een nieuw betalingsschem. De ingevoerde overschrijving wordt automatisch opgeslaan in de map "Te autoriseren verrichtingen".
- Wanneer je klikt op "Ok + autoriseren", kom je terecht in de map "Te autoriseren verrichtingen". Je vindt hier ook de eerder ingevoerde verrichtingen terug. Hier kan je selecteren welke verrichtingen je wenst te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Triodos Bank verwerkt alle inkomende en uitgaande verrichtingen binnen Europa als instantoverschrijvingen. De begunstigde ontvangt het bedrag binnen enkele seconden, zelfs op rekeningen bij een andere deelnemende bank.
Een overzicht van de deelnemende banken vind je hier.
Wanneer een instantoverschrijving niet mogelijk is, bijvoorbeeld naar een bank die (nog) geen instantoverschrijvingen kan ontvangen, wordt de betaling verwerkt als een gewone overschrijving. Doorlopende opdrachten en geplande betalingen (met memodatum) vallen ook buiten instantoverschrijvingen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Elke verrichting die je invoert, moet geautoriseerd worden. De ingevoerde verrichting vind je terug onder het menu "Autoriseren".
Selecteer in stap 1 de verrichting(en) die je wil autoriseren en klik op de toets "Geselecteerde items autoriseren".
Voer daarna de gevraagde stappen uit om de verrichting(en) te autoriseren.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
- er is onvoldoende saldo op je rekening
- je rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
- de betaling werd niet geautoriseerd
Je kan geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.