Hoe kunnen wij jou helpen?
Meestgestelde vragen
In België en de Europese Economische Ruimte (EER) kost het opnemen van geld aan geldautomaten 0,75 euro per opname.
Betaling via een winkelterminal is gratis.
Elders in de wereld, buiten de EER, kost het afhalen aan de geldautomaat 2,50 EUR + 1% van het opgenomen bedrag in vreemde munt. Betalingen via de winkelterminal kosten EUR 0,50 + 1% van het betaalde bedrag in vreemde munt
Heeft deze informatie je geholpen ?
Bancontact is een specifieke nationale betalingsregeling voor België.
Wat het gemeen heeft met Visa Debit is de onmiddellijke debitering. De Triodos Business debetkaart is een Visa Debit-kaart.
Het voordeel van de Visa Debit-kaart is dat ze de mogelijkheid biedt om aankopen te doen buiten Europa en online met een breder en veiliger aanvaardingsnetwerk.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Wanneer je een debetkaart gebruikt, wordt het uitgegeven bedrag onmiddellijk van je rekening afgeschreven, wat bij een kredietkaart niet het geval is. Zo kun je in real time je uitgaven in het oog houden.
Dankzij de app en Internet Banking weet je precies wat je hebt betaald en waar.
Triodos Bank biedt enkel Visa debetkaarten voor business klanten aan.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Dat is niet mogelijk met de Triodos Business debetkaart. Triodos Bank heeft geen eigen netwerk van geldautomaten.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Triodos Bank heeft geen eigen netwerk van geldautomaten (ATM = Automatic Teller Machine). Aan het gebruik van de netwerken van andere banken zijn kosten verbonden.
De kosten die van je rekening worden afgeschreven zijn de werkelijke kosten die Triodos betaalt.
In sommige winkels kun je boven op je aankoop ook cash geld opnemen, die dienst is gratis. Vraag de handelaar naar de details.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Het maximumbedrag voor gebruik van de kaart is vastgesteld op 2.500 euro per dag voor al je betalingen in winkels en online, en 650 euro per dag voor geldopnames aan geldautomaten (ATM).
Heeft deze informatie je geholpen ?
Dan kies je voor ‘kredietkaart’.
Ter info: het netwerk van betaalterminals wordt momenteel aangepast in Europa, om de Visa-debetkaarten te aanvaarden. Sommige terminals zijn nog niet geupdatet en bieden ‘Bancontact’ of ‘kredietkaart’ aan.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Je kunt je kaart automatisch overal binnen de Europese Economische Ruimte (EER) gebruiken.
Voor gebruik buiten de EER dien je de parameters aan te passen via Internet Banking, onder Self Service.
Je debetkaart is standaard geactiveerd voor gebruik in de onderstaande landen. Je kunt je kaart in deze landen gebruiken bij alle geld- en betaalautomaten met een Visa-logo.
Europese landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië & Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groenland, Guernsey, Hongarije, Ierland, IJsland, Isle of Man, Italië, Jersey, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (met uitzondering van de Canarische Eilanden), Spitsbergen en Jan Mayen, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland
Heeft deze informatie je geholpen ?
Zo vind je de pincode van je Triodos-debetkaart terug in de Triodos Mobile Banking app:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik vervolgens op Kaarten >Pincode > Pincode tonen
- Vul je 5-cijferige geheime code in om te bevestigen
- Je ziet je pincode
- Tik op OK om het venster te sluiten
Heeft deze informatie je geholpen ?
Je kan per titularis één kaart bestellen.
Het is niet mogelijk om meerdere kaarten te hebben per persoon die titularis is van een Business zichtrekening.
Als je titularis bent van meerdere rekeningen, kun je wel voor die andere rekeningen ook een kaart aanvragen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Contacteer ons van maandag tot zaterdag tussen 8 en 18 u op het nummer 02 548 28 00 voor meer informatie over de status van je kaart of om je pincode aan te vragen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Er zijn verschillende redenen waarom je kaart door een geldautomaat kan zijn ingeslikt: drie foutieve pincodes, te lange wachttijd, de kaart is niet meer geldig enz.
Als dit jou overkomt, kun je in Internet Banking een nieuwe kaart aanvragen. Hiervoor worden vervangingskosten in rekening gebracht (10 euro).
Heeft deze informatie je geholpen ?
Bij verlies of diefstal moet je je kaart onmiddellijk laten blokkeren door Card Stop te bellen op 078 170 170 (24/7).
Indien je kaart niet kan worden teruggevonden, kun je een nieuwe kaart bestellen via Internet Banking (vervanging kost 10 euro per kaart).
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ga naar Internet Banking (in het menu Self Service) of open de Mobile App (in het menu Meer). Je kunt op elk moment eenvoudig:
De betalingslimieten van je kaart verlagen voor elk type van verrichting: betalingen in de winkel en/of online en/of geldafhaling. Natuurlijk kun je die limieten later altijd opnieuw verhogen (zonder de standaardlimieten, hieronder vermeld, te overschrijden)
De betalingslimieten gedurende zeven dagen tijdelijk verhogen (tot 10.000 euro voor betalingen in winkels en tot 5.000 euro voor online betalingen, in België en in het buitenland). Belangrijk: deze service is alleen beschikbaar voor wie bij ons als zelfstandige geregistreerd staat.
Dit zijn de standaardlimieten voor geldopname of betalingen op de Triodos Business debetkaart:
Betalingen: tot 2.500 euro per dag, online of in de winkel, in België of in het buitenland.
Contactloze betalingen: tot 50 euro.
Geldopnames: tot 650 euro per dag, in België of in het buitenland.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Dat is momenteel niet mogelijk.
Maar zo vind je de pincode van je Triodos-debetkaart terug in de Triodos Mobile Banking app:
- Log in op de app
- Tik rechts onderin op Meer
- Tik vervolgens op Kaarten >Pincode > Pincode tonen
- Vul je 5-cijferige geheime code in om te bevestigen
- Je ziet je pincode
- Tik op OK om het venster te sluiten
Belangrijk: bewaar je kaart niet samen met de geheime code (die je per post kreeg).
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als je een verrichting niet herkent of als je een dubieuze verrichting opmerkt (bijvoorbeeld een bedrag dat twee keer wordt gedebiteerd voor dezelfde aankoop, of een aankoop die je niet hebt gedaan … ), vragen we je om eerst met de verkoper contact op te nemen om dit te controleren.
Kan de verkoper je niet helpen, neem dan telefonisch contact op met de klantenservice op +32 2 548 28 00 (bereikbaar van maandag tot zaterdag tussen 8.00 en 18.00 uur) en neem contact op met de afdeling Geschillen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als je je kaart niet meer gebruikt, maar je zichtrekening wilt behouden, stuur je ons een beveiligd bericht via Internet Banking met de vraag om je kaart te annuleren.
Is je kaart zoek of gestolen, blokkeer ze dan meteen door te bellen naar Card Stop op 078 170 170 (7d/7, 24u/24).
Heeft deze informatie je geholpen ?
In je transactieoverzicht zie je het woord Reservering staan bij betalingen die al in mindering zijn gebracht op je saldo, maar die nog niet volledig werden verwerkt. Door deze betalingen al in mindering te brengen op je rekeningsaldo heb je altijd een actueel overzicht van je bestedingsruimte.
Let op: een reservering kan niet worden geannuleerd of opnieuw vrijgegeven, maar vervalt automatisch na maximaal 7 kalenderdagen.
Goed om te weten:
Bij betalingen die dienen als borg voor bijvoorbeeld een autohuur of hotelreservering, blijft de reservering maximaal 31 kalenderdagen staan. Zodra je de borg terugkrijgt, wordt dit saldo ook opnieuw beschikbaar op je rekening.
Zie je na 7 kalenderdagen nog steeds een dubbele reservering van ongeveer hetzelfde bedrag, zoals voor een huurauto of hotelverblijf, neem dan gerust contact met ons op.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Voer je 16-cijferige kaartnummer in (op de achterzijde van de kaart), de 4-cijferige vervaldatum (MM/YYY) en de 3-cijferige veiligheidscode.
Boven een bepaald bedrag zullen sommige handelaars je vragen om je online verrichting te bevestigen via de '3D secure'-functie.
Daarvoor ga je naar Internet Banking (op je pc) of open je de Triodos Mobile Banking app, waar je je aanmeldt en de verrichting op een veilige manier bevestigt.