Hoe kunnen we jou helpen?
Algemeen
Om te beleggen in onze fondsen in (het nieuwe deel van) Internet Banking of in de Mobile App, volg je deze stappen:
1: Nadat je bent ingelogd, ga je naar de effectenrekening en kies je voor 'Start met beleggen' of 'Andere beleggingen'.
2: Je komt op de overzichtpagina met alle fondsen in ons aanbod. Kies het gewenste fonds.
3. Je bent nu op de productpagina van dit fonds. Lees de informatie door tot helemaal beneden.
4: Eens je onderaan de pagina bent, wordt de knop ‘Aankopen’ groen. Klik erop om verder te gaan.
In de volgende schermen kies je:
5: in welke klasse je wilt investeren (R-Cap – kapitalisatie of R-DIS – distributie)
6: het bedrag dat je wilt investeren
7: de frequentie (eenmalig of maandelijks)
Nadat je die stappen hebt doorlopen, bevestig je de transactie met je geheime code (via de app) of met je wachtwoord (via Internet Banking).
Ter info is dit het verdere verloop:
- De aankoop gebeurt op de bankwerkdag (D) waarop we het geldige aankooporder ontvangen vóór 11.30 u. Ontvangen we het order later, dan wordt je aankoop pas de volgende bankwerkdag verwerkt.
- Op D+1 wordt de NIW (netto-inventariswaarde) berekend op basis van de beurskoers van de activa van het compartiment van de vorige dag (dag D) en krijg je een bevestiging van de uitvoering via Online Banking en/of per post, afhankelijk van jouw keuze.
- Op D+3 is de transactie afgehandeld.
Gerelateerde documenten
Heeft deze informatie je geholpen ?
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
- Controleer altijd of het adres van uw Internet Bankingsessie begint met https://banking.triodos.be/. Als dat niet het geval is, bent u op een valse website beland. Verlaat die zo snel mogelijk.
- Hebt u een verdachte e-mail ontvangen in naam van Triodos Bank? Stuur die e-mail (inclusief eventuele bijlagen) onmiddellijk door naar [email protected].
- U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk Online Banking op 02 548 28 00, van maandag tot vrijdag van 9 tot 13 uur.
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Om documenten elektronisch te ondertekenen, heb je het volgende nodig:
- jouw identiteitskaart en de bijbehorende pincode
- een identiteitskaartlezer
- de gratis Acrobat Reader DC-software
- de eID-software van de Belgische Federale Overheidsdienst (die je hebt gedownload en geïnstalleerd op je computer)
Je kan jouw documenten dan elektronisch ondertekenen door de stappen te volgen die beschreven staan op de eID-site van de Belgische Federale Overheidsdienst.
Kijk voor alle details of bij technische problemen op de pagina met vragen en antwoorden van de eID-site van de Belgische Federale Overheidsdienst of neem rechtstreeks contact op met hen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Dat is afhankelijk van het bedrag en het land. Raadpleeg hier de tarieflijst.
Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met een medewerker van de dienst betalingsverkeer:
- Lindsay Herssens (NL) – [email protected] – 02 548 28 45
- Cindy Passarella (FR) – [email protected] – 02 548 28 71
Downloads
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als dat nog niet het geval is, koppelen wij op vraag de effectenrekening van jouw organisatie aan je Online Banking-toegang. Dat is mogelijk voor elke gebruiker. Vul daarvoor het wijzigingsformulier in dat past bij de rechtsvorm van jouw organisatie en stuur het ons ondertekend terug.
Aankoop- en verkooporders zelf doorgeven
Je kunt makkelijk zelf de aankoop- en verkooporders (eenmalig of maandelijks) in alle veiligheid doorgeven via je smartphone dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos Business spaarrekening en een Triodos-effectenrekening. Daarna kies je voor 'Overzicht' onder de effectenrekening van je organisatie en volg je gewoon de instructies in de app.
De effectenrekening van je organisatie raadplegen
Je vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van de beleggingen en je ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kun je via Internet Banking alle rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
Je hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Kijk dan snel op onze Triodos Mobile Banking pagina of download onze app op je smartphone en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Neem gerust contact op met een van onze medewerkers als je nog vragen hebt.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Vraag ons om het wijzigingsdocument of stuur ons een beveiligd bericht in Internet Banking.
Zodra we uw ondertekende aanvraag verwerkt hebben, zult u de rekeningen van uw organisatie terugvinden via Online Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
- Microsoft Internet Explorer 8 of hoger
- Mozilla Firefox 10.0 of hoger
- Safari 5.0 of hoger
- Chrome 20.0 of hoger
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neen. Wij vinden relaties en contacten tussen mensen heel belangrijk, maar we versterken wel onze multichannel-aanpak. We integreren digitalisering in onze administratieve procedures. Het gebruik van de meest recente technologieën en van multifactoridentificatie biedt meer veiligheid. En onze klanten meer snelheid/flexibiliteit/gebruiksvriendelijkheid aanbieden, leidt tot meer efficiëntie.
Op die manier kunnen we onze medewerkers vrijstellen van taken die geautomatiseerd kunnen verlopen. Zo kunnen zij zich meer toeleggen op vragen waar hun expertise nuttig is, waar hun advies een echte meerwaarde heeft, en waar de technologie niet van pas komt, bijvoorbeeld om met jou te spreken over een grote belegging of een hypothecaire lening.
Wij zijn een middelgrote bank en het gebruik van digitale technologieën is onze manier om onze groei en kosten te beheren zodat we onze opdracht verder kunnen vervullen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Ja, we aanvaarden nu ook een elektronische handtekening, maar alleen als u die met uw Belgische identiteitskaart plaatst. Andere elektronische handtekeningen aanvaarden we niet.
Concreet: voor elk aanvraagdocument dat naar Triodos Bank wordt teruggestuurd, kunt u uw elektronische handtekening plaatsen (met uw Belgische identiteitskaart) in de plaats van dat handgeschreven te doen.
Stuur ons daarna het elektronisch ondertekende document bij voorkeur per beveiligd bericht (via Internet Banking) terug of als u nog geen toegang hebt tot Internet Banking kan dat ook per e-mail .
Een paar aandachtspunten:
- Wanneer u elektronisch tekent, zorg er dan voor dat u de optie ‘Vergrendel het document na ondertekening’ aanvinkt, anders wordt uw aanvraag niet aanvaard.
- Als er voor een document meer dan één handtekening nodig is, moeten ze ofwel allemaal elektronisch ofwel allemaal handgeschreven zijn. Een combinatie van handgeschreven en elektronische handtekeningen op hetzelfde document wordt niet aanvaard.
Gerelateerde documenten
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: [email protected].
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neem contact op met uw leverancier om een domiciliëringsmandaat op te stellen waardoor uw betalingen automatisch kunnen betaald worden.
U kunt een domiciliëring niet zelf opstellen via Internet Banking maar u kunt het zelf stopzetten.
Gerelateerde documenten
Heeft deze informatie je geholpen ?
Uw rekening werd gedebiteerd voor een bedrag dat u eerder had ontvangen. De melding op uw rekeninguittreksel luidt: 'Correctie dubbele betaling' of 'Correctie niet-uitgevoerde betaling voor technische redenen'?
Het Reglement voor SEPA betalingen (betalingen in euro’s) laat de bank van de opdrachtgever van een overschrijving toe aan de bank van de begunstigde uitzonderlijk de annulering van de overschrijving vragen. Dat is enkel mogelijk in geval van een technisch probleem of een dubbele betaling en dat binnen de 10 dagen na de uitvoering van de betaling.
Neem contact met de opdrachtgever voor meer info over die verrichting.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neen, u kunt enkel de digipass gebruiken die Triodos Bank België u toestuurde.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Alle professionele rekeningen worden online beheerd, via Intenet Banking of via de Mobile Banking app.
U hebt de modaliteiten voor het beheer van uw rekeningen bepaald bij het openen van uw rekening via het openingsformulier.
Als u wijzigingen wilt aanbrengen voor het beheer van uw rekeningen, vul dan het specifieke wijzigingsformulier in
- zelfstandigen
- juridische constructies
- andere organisaties
en stuur het ingevuld en ondertekend per post terug naar
Triodos Bank
Customer Administration
Boudewijnlaan 31/5 - 1000 Brussel
Hebt u vragen?Onze medewerkers geven u graag een antwoord.
Heeft deze informatie je geholpen ?
U kunt ervoor kiezen om uw boekhouding te vergemakkelijken dankzij ons partnership met CodaBox.
CodaBox is een Belgisch bedrijf, sinds 2011 dé specialist voor het aanleveren van geautomatiseerde CODA-bestanden. Zij fungeren als tussenpersoon tussen de banken die rekeninguittreksels leveren en de boekhouders (intern/extern) die de bankverrichtingen registreren in het boekhoudsysteem van hun klanten.
CodaBox haalt alle elektronische rekeninguittreksels en stelt ze ter beschikking van elk bedrijf voor rekening van het boekhoudkantoor of voor zichtzelf en dat bij alle banken waar het bedrijf rekeningen heeft.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
- er is onvoldoende saldo op uw rekening
- uw rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
- uw betaling werd niet geautoriseerd
U kunt geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Digipass en pincode
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: [email protected]. Triodos Bank doet het nodige om uw digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De digipass kost 25 euro. Een digipass is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Hebt u als professionele klant een zichtrekening, dan is de eerste digipass gratis voor de rechtspersoon.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neem contact op met de helpdesk: stuur een mail met de omschrijving van het probleem naar [email protected].
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass.
Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Wij zullen deze gratis vervangen en u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass toesturen.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Volg deze stappen om een nieuwe pincode in te stellen:
- Toets drie maal een willekeurige pincode in. U krijgt telkens de melding 'Wrong pin'.
- Na de derde keer krijgt u de melding 'Wait 1 minute' of 'Time penalty'.
- Toets nu een vierde keer een willekeurige pincode in. Nu is uw digipass geblokkeerd en verschijnt de 'UNLOC CODE' of 'LOCK CODE' op het scherm .
Met uw digipass bij de hand, belt u nu een medewerker van de helpdesk op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00). Die medewerker helpt u verder met het instellen van een nieuwe persoonlijke pincode.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: [email protected].
Vermeld in de mail uw naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur uw digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw pincode en uw digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De toets I staat voor identificatie (Identify). Via deze toets geeft u uw pincode in bij het inloggen.
De toets S staat voor autorisatie (Sign). Via deze toets autoriseert u verrichtingen.
De toets T staat voor test. Deze toets heeft 2 functies:
- druk 1 keer op deze toets om uw pincode te wijzigen
- druk 2 keer op deze toets en het serienummer van uw digipass verschijnt
De toets C staat voor correctie (clear). Via deze toets verwijdert u de gegevens die u net ingevoerd hebt.
De rode toets rechts is de ON/OFF toets.
Downloads
Gerelateerde documenten
Heeft deze informatie je geholpen ?
- Controleer of u op de website van Triodos Bank België bent. In uw adresbalk moet u https://banking.triodos.be/login hebben staan.
- Controleer of u de juiste inlogwijze hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met digipass".
- Controleer of u het juiste serienummer hebt ingevuld. Dit is het nummer op de achterzijde van uw digipass. Bij het invoeren van dit nummer moet u de streepjes en spaties weglaten.
- Volg daarna de instructies op het inlogscherm.
Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.
Als u alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar: [email protected].
Vermeld in de mail:
- uw naam en voornaam
- uw rekeningnummer(s)
- het serienummer van uw digipass
- het telefoonnummer waarop u tijdens de kantooruren bereikbaar bent
Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact met u op.
Heeft deze informatie je geholpen ?
De details over de digipass zelf, het eerste gebruik ervan, de inlogprocedure en de autorisatieprocedure voor verrichtingen zijn verzameld in een handleiding die we meesturen naar de gebruikers.
Heb je nog vragen?
Onze medewerkers helpen je graag verder via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Heeft deze informatie je geholpen ?
Veiligheid
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van uw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via uw favorieten (een van uw favoriete links werd aangepast waardoor u op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat u niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin u onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om uw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen u nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die u achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kunt u doen?
- Controleer altijd of het adres van uw Internet Bankingsessie begint met https://banking.triodos.be/. Als dat niet het geval is, bent u op een valse website beland. Verlaat die zo snel mogelijk.
- Hebt u een verdachte e-mail ontvangen in naam van Triodos Bank? Stuur die e-mail (inclusief eventuele bijlagen) onmiddellijk door naar [email protected].
- U kunt ook contact opnemen met onze helpdesk Online Banking op 02 548 28 00, van maandag tot vrijdag van 9 tot 13 uur.
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kunt u ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: [email protected]. Triodos Bank doet het nodige om uw digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij u afzonderlijk per post uw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Uw browser
- Uw verbinding is beveiligd met de SSL-techniek (Secure Socket Layer). De informatie wordt hierdoor versleuteld verzonden. Het slotje en de 's' van secure, in het internetadres (https://) tonen aan dat u surft via een beveiligde internetverbinding. Afhankelijk van de gebruikte browser vindt u het slotje terug op een andere plaats.
- Als u op het slotje klikt, ziet u de website-identificatie en de toegekende certicaten.
- Het (groen) kleuren van uw adresbalk is ook een aanwijzing dat u veilig surft.
Uw toegang
- Als unieke gebruiker hebt u een persoonlijk geheim wachtwoord.
- Als u 3 maal een fout wachtwoord ingeeft, wordt de toegang tot Internet Banking geblokkeerd.
- Als u 3 maal een fout pincode ingeeft, wordt uw digipass geblokkeerd.
- Als u 15 minuten niet actief bent, wordt uw sessie automatisch onderbroken.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Er bestaan heel wat soorten digitale fraude. We hebben een handig overzicht gemaakt met de verschillende vormen, hoe je ze herkent, en wat je in dat geval kunt doen. Alles daarover op deze pagina.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar [email protected]
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar [email protected] . Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met die bank.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Beveilig dan uw draadloos netwerk met een persoonlijk wachtwoord. Zo vermijdt u niet alleen dat derden op uw kosten surfen, maar ook dat vreemden zich toegang verschaffen tot uw computer.
Het is eveneens belangrijk dat u het wachtwoord voor het beheer van uw draadloze router niet op het standaard paswoord dat u van de leverancier kreeg, laat staan.
Heeft deze informatie je geholpen ?
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Banking en de Mobile Banking app te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen je dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
- via een link in een e-mail of sms in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Banking als de adresregel begint met https/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Banking vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of sms dan door naar [email protected]
Heeft deze informatie je geholpen ?
Instructies
Voorkom / blokkeer een domiciliëring
Boek een onjuiste domiciliëring terug
Internet Banking voor professionele klanten, dat is ook een beveiligd bericht
Documenten
- Hoe investeert u in Triodos-beleggingsfondsen?76 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen in het beheer van vzw's en stichtingen501 KB, PDF
- Wijziging Online Banking-toegang voor bestaande zakelijke klanten128 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen in het beheer van vennootschappen en publiekrechtelijke rechtspersonen519 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen voor zelfstandigen114 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen van een feitelijke vereniging348 KB, PDF
- Bijzondere Voorwaarden Online Banking geldig vanaf 01/02/2021175 KB, PDF
- Handleiding digipass DP550≈ 1 MB
- Informatiebrochure SDD40 KB, PDF
Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op