Hoe kunnen we jou helpen?
Algemeen
Een bankattest is een officieel document dat jouw Triodos rekeningnummer bevestigt.
Het saldo kan desgewenst ook vermeld worden.
Het is ook mogelijk om de taal van het attest te kiezen.
Je kan zelf een gratis bankattest downloaden vanuit Internet Banking.
Het attest kan je downloaden door in te loggen in Internet Banking en vervolgens te navigeren naar Self Service > Downloads > Bankattest.
Dat is afhankelijk van het bedrag en het land. Raadpleeg hier de tarieflijst.
Vragen? Neem dan contact op met een medewerker van de dienst betalingsverkeer:
- Lindsay Herssens (NL) – [email protected] – 02 548 28 45
- Cindy Passarella (FR) – [email protected] – 02 548 28 71
Downloads
Als dat nog niet het geval is, koppelen wij op vraag de effectenrekening van jouw organisatie aan je Online Banking-toegang. Dat is mogelijk voor elke gebruiker. Vul daarvoor het wijzigingsformulier in dat past bij de rechtsvorm van jouw organisatie en stuur het ons ondertekend terug.
Aankoop- en verkooporders zelf doorgeven
Je kunt makkelijk zelf de aankoop- en verkooporders (eenmalig of maandelijks) in alle veiligheid doorgeven via je smartphone dankzij onze Triodos Mobile Banking app. Het volstaat om titularis te zijn van een Triodos Business spaarrekening en een Triodos-effectenrekening. Daarna kies je voor 'Overzicht' onder de effectenrekening van je organisatie en volg je gewoon de instructies in de app.
De effectenrekening van je organisatie raadplegen
Je vindt zowel in Internet Banking als in de app een overzicht van de beleggingen en je ziet er ook alle orders van de afgelopen 5 jaar, ook die in behandeling. Bovendien kun je via Internet Banking alle rekeninguittreksels en halfjaarlijkse overzichten bekijken, printen en bewaren in PDF-formaat.
Je hebt onze Mobile Banking app nog niet gedownload?
Kijk dan snel op onze Triodos Mobile Banking pagina of download onze app op je smartphone en ontdek zelf de mogelijkheden: zoek 'Triodos Bank BE' in de App Store of op Google Play
Neem gerust contact op met een van onze medewerkers als je nog vragen hebt.
Vraag ons om het wijzigingsdocument of stuur ons een beveiligd bericht in Internet Banking.
Je kan je rekeninguittreksels als pdf downloaden in
- Internet Banking via Self Service > Downloads
- de Mobile App via Meer > Downloads
De frequentie van je rekeninguittreksels kan je wijzigen via Rekeningen instellen > Frequentie rekeninguittreksels.
U kunt de pagina's het best bekijken met de volgende browsers:
- Microsoft Internet Explorer 8 of hoger
- Mozilla Firefox 10.0 of hoger
- Safari 5.0 of hoger
- Chrome 20.0 of hoger
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: [email protected].
Vermeld in de mail je naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur de digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij jou afzonderlijk per post je pincode en de digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij afzonderlijk per post de nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Neem contact op met je leverancier om een domiciliëringsmandaat op te stellen.
Je kan een domiciliëring niet zelf opstellen via Internet Banking maar je kan het wel zelf stopzetten.
Gerelateerde documenten
Je rekening werd gedebiteerd voor een bedrag dat je eerder had ontvangen. De melding op het rekeninguittreksel luidt: 'Correctie dubbele betaling' of 'Correctie niet-uitgevoerde betaling voor technische redenen'?
Het Reglement voor SEPA betalingen (betalingen in euro’s) laat de bank van de opdrachtgever van een overschrijving toe aan de bank van de begunstigde uitzonderlijk de annulering van de overschrijving vragen. Dat is enkel mogelijk in geval van een technisch probleem of een dubbele betaling en dat binnen de 10 dagen na de uitvoering van de betaling.
Neem contact met de opdrachtgever voor meer info over die verrichting.
De Triodos digipass is een persoonlijke digipass. Je kan enkel de digipass gebruiken die Triodos Bank België je toestuurde.
Alle professionele rekeningen worden online beheerd, via Internet Banking of via de Mobile Banking app.
Je hebt de modaliteiten voor het beheer van je rekeningen bepaald bij het openen van de rekening via het openingsformulier.
Als je wijzigingen wil aanbrengen voor het beheer van jouw rekeningen, vul dan het specifieke wijzigingsformulier in
- zelfstandigen
- juridische constructies
- andere organisaties
Stuur ins bij voorkeur een scan of foto van het ingevuld en ondertekend document via een beveiligd bericht in Internet Banking (of de Mobile Banking App).
Als dat niet mogelijk is, stuur ons dan het formulier per post:
Triodos Bank
Customer Administration
Boudewijnlaan 31/5 - 1000 Brussel
Je kan ervoor kiezen om je boekhouding te vergemakkelijken dankzij ons partnership met CodaBox.
CodaBox is een Belgisch bedrijf, sinds 2011 dé specialist voor het aanleveren van geautomatiseerde CODA-bestanden. Zij fungeren als tussenpersoon tussen de banken die rekeninguittreksels leveren en de boekhouders (intern/extern) die de bankverrichtingen registreren in het boekhoudsysteem van hun klanten.
CodaBox haalt alle elektronische rekeninguittreksels en stelt ze ter beschikking van elk bedrijf voor rekening van het boekhoudkantoor of voor zichtzelf en dat bij alle banken waar het bedrijf rekeningen heeft.
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:
- er is onvoldoende saldo op je rekening
- je rekening is geblokkeerd omdat wij nog niet over alle documenten beschikken
- de betaling werd niet geautoriseerd
Je kan geweigerde verrichtingen nakijken in het menu "In behandeling/memodatum" > "Geweigerde verichtingen". Neem contact op met een medewerker van Customer Services op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) als u hierover vragen hebt.
Digipass en pincode
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: [email protected]. Triodos Bank doet het nodige om de digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij je afzonderlijk per post jouw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
De eerste digipass gratis.
Een bijkomende digipass kost 25 euro. Een digipass is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
Neem contact op met de helpdesk: stuur een mail met de omschrijving van het probleem naar [email protected].
Vermeld in de mail jouw naam, voornaam en het serienummer van de digipass.
Stuur de digipass terug zodat wij deze kunnen recycleren. Wij zullen de digipass gratis vervangen en je afzonderlijk per post een nieuwe pincode en digipass toesturen.
Volg deze stappen om een nieuwe pincode in te stellen:
- Toets drie maal een willekeurige pincode in. Je krijgt telkens de melding 'Wrong pin'.
- Na de derde keer krijg je de melding 'Wait 1 minute' of 'Time penalty'.
- Toets nu een vierde keer een willekeurige pincode in. Nu is jouw digipass geblokkeerd en verschijnt de 'UNLOC CODE' of 'LOCK CODE' op het scherm .
Met jouw digipass bij de hand, bel je nu een medewerker van de helpdesk op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00). Onze medewerker zal jou verder met het instellen van een nieuwe persoonlijke pincode.
Als uw digipass beschadigd is
Neem contact op met ons via mail: [email protected].
Vermeld in de mail je naam, voornaam en het serienummer van de digipass. Stuur de digipass terug zodat wij die recycleren. Nadien sturen wij jou afzonderlijk per post je pincode en de digipass.
Als u uw digipass verloren bent
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Triodos Bank doet dan het nodige om deze digipass te blokkeren. Nadien sturen wij afzonderlijk per post de nieuwe pincode en digipass.
Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dit bedrag wordt automatisch gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
De toets I staat voor identificatie (Identify). Via deze toets geeft je je pincode in bij het inloggen.
De toets S staat voor autorisatie (Sign). Via deze toets autoriseert je verrichtingen.
De toets T staat voor test. Deze toets heeft 2 functies:
- druk 1 keer op deze toets om je pincode te wijzigen
- druk 2 keer op deze toets en het serienummer van je digipass verschijnt
De toets C staat voor correctie (clear). Via deze toets verwijder je de gegevens die je net ingevoerd hebt.
De rode toets rechts is de ON/OFF toets.
Downloads
Gerelateerde documenten
- Controleer of je op de website van Triodos Bank België bent. In de adresbalk moet https://banking.triodos.be/login staan.
- Controleer of je de juiste inlogwijze hebt gekozen. Kies voor "Inloggen met digipass".
- Controleer of je het juiste serienummer hebt ingevuld. Dit is het nummer op de achterzijde van jouw digipass. Bij het invoeren van dit nummer moet je de streepjes en spaties weglaten.
- Volg daarna de instructies op het inlogscherm.
Na 3x onjuist inloggen, wordt de toegang tot Internet Banking om veiligheidsredenen geblokkeerd.
Als je alle controles hebt uitgevoerd en het lukt nog steeds niet om in te loggen, stuur dan een mail met de omschrijving van het probleem naar: [email protected].
Vermeld in de mail:
- naam en voornaam
- rekeningnummer(s)
- het serienummer van je digipass
- het telefoonnummer waarop je tijdens de kantooruren bereikbaar bent
Wij nemen dan tijdens de kantooruren zo spoedig mogelijk contact op.
De details over de digipass zelf, het eerste gebruik ervan, de inlogprocedure en de autorisatieprocedure voor verrichtingen zijn verzameld in een handleiding die we meesturen naar de gebruikers.
Heb je nog vragen?
Onze medewerkers helpen je graag verder via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail [email protected].
Veiligheid
Een belangrijke vorm van internetfraude gebeurt via phishing. Het doel van phishing is het verzamelen van jouw persoonlijke, geheime gegevens. Dat gebeurt op verschillende manieren: via e-mail, via een pop-up, via je favorieten (een van je favoriete links werd aangepast waardoor je op een andere site belandt) en zelfs telefonisch en via sms.
Laat je niet misleiden door een e-mail die afkomstig lijkt te zijn van een bekend bedrijf waarin je onder het mom van ‘controle of update van bestanden’ gevraagd wordt om te klikken op een link om jouw persoonlijke gegevens aan te vullen!
Triodos Bank en andere betrouwbare bedrijven, zullen nooit vragen om op zo'n manier dat soort gegevens te verstrekken.
Let ook op met informatie die je achterlaat op sociale netwerksites, bijvoorbeeld op Facebook en Netlog. Bepaalde gegevens zijn immers een goede bron van inlichtingen voor criminelen.
Wat kan je doen?
- Controleer altijd of het adres van uw Internet Bankingsessie begint met https://banking.triodos.be/. Als dat niet het geval is, ben je op een valse website beland. Verlaat die zo snel mogelijk.
- Heb je een verdachte e-mail ontvangen in naam van Triodos Bank? Stuur die e-mail (inclusief eventuele bijlagen) onmiddellijk door naar [email protected].
- Je kan ook contact opnemen met onze helpdesk Online Banking op 02 548 28 00, van maandag tot vrijdag van 9 tot 13 uur.
Voor meer informatie over ‘phishing’ en andere fraudetechnieken kan je ook terecht op de site van Febelfin: http://www.safeinternetbanking.be/nl.
Neem zo snel mogelijk contact op met de helpdesk via telefoon op het nummer 02 548 28 00 (van 09.00 tot 13.00) of via mail: [email protected]. Triodos Bank doet het nodige om de digipass te blokkeren.
Daarna sturen wij je afzonderlijk per post jouw nieuwe pincode en digipass. Elke nieuwe digipass kost 25 EUR. Dat bedrag wordt gedebiteerd van de rekening vermeld op het aanvraagformulier Internet Banking.
Uw browser
- Uw verbinding is beveiligd met de SSL-techniek (Secure Socket Layer). De informatie wordt hierdoor versleuteld verzonden. Het slotje en de 's' van secure, in het internetadres (https://) tonen aan dat u surft via een beveiligde internetverbinding. Afhankelijk van de gebruikte browser vindt u het slotje terug op een andere plaats.
- Als u op het slotje klikt, ziet u de website-identificatie en de toegekende certicaten.
- Het (groen) kleuren van uw adresbalk is ook een aanwijzing dat u veilig surft.
Uw toegang
- Als unieke gebruiker hebt u een persoonlijk geheim wachtwoord.
- Als u 3 maal een fout wachtwoord ingeeft, wordt de toegang tot Internet Banking geblokkeerd.
- Als u 3 maal een fout pincode ingeeft, wordt uw digipass geblokkeerd.
- Als u 15 minuten niet actief bent, wordt uw sessie automatisch onderbroken.
Er bestaan heel wat soorten digitale fraude. We hebben een handig overzicht gemaakt met de verschillende vormen, hoe je ze herkent, en wat je in dat geval kunt doen. Alles daarover op deze pagina.
Wij vragen je nooit om via een link in een sms of e-mail in te loggen. Heb je een phishing-sms of phishing-e-mail ontvangen, klik dan niet op de link, maar volg deze stappen:
- Stuur het bericht door naar [email protected]
- Verwijder het bericht van je telefoon of computer
Heb je wel op de link geklikt? Scan je mobiele telefoon of computer dan met een virusscanner. Als je geen gegevens hebt ingevuld via de link, hoef je verder niets te doen. Heb je wel gegevens ingevuld en heb je een rekening bij Triodos Bank? Stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar [email protected] . Heb je een rekening bij een andere bank, neem dan contact op met die bank.
Beveilig dan uw draadloos netwerk met een persoonlijk wachtwoord. Zo vermijdt u niet alleen dat derden op uw kosten surfen, maar ook dat vreemden zich toegang verschaffen tot uw computer.
Het is eveneens belangrijk dat u het wachtwoord voor het beheer van uw draadloze router niet op het standaard paswoord dat u van de leverancier kreeg, laat staan.
Veilig betaalverkeer is voor ons erg belangrijk. Wij zijn altijd bezig om Internet Banking en de Mobile Banking app te beschermen tegen fraude, misbruik en phishing. Wij vragen je dan ook nooit om:
- aan de telefoon of per e-mail persoonlijke inlogcodes of je pincode te delen.
- via een link in een e-mail of sms in te loggen.
Veilige verbinding
Log alleen in op Internet Banking als de adresregel begint met https/. De 's' in https staat voor secure: een beveiligde, versleutelde verbinding met onze website. Dit herken je aan de beveiligingssleutel naast de adresregel. Log nooit in bij Triodos Internet Banking vanuit een andere website.
Twijfel je of een bericht van Triodos Bank afkomstig is? Stuur de e-mail of sms dan door naar [email protected]
Instructies
Voorkom / blokkeer een domiciliëring
Boek een onjuiste domiciliëring terug
Internet Banking voor professionele klanten, dat is ook een beveiligd bericht
Documenten
- Hoe investeert u in Triodos-beleggingsfondsen?76 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen in het beheer van vzw's en stichtingen501 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen voor zelfstandigen114 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen in het beheer van vennootschappen en publiekrechtelijke rechtspersonen519 KB, PDF
- Wijziging Online Banking-toegang voor bestaande zakelijke klanten128 KB, PDF
- Aanvraag voor wijzigingen van een feitelijke vereniging348 KB, PDF
- Bijzondere Voorwaarden Online Banking geldig vanaf 01/02/2021175 KB, PDF
- Handleiding digipass DP550≈ 1 MB
- Informatiebrochure SDD40 KB, PDF
Niet gevonden wat je zocht?
Neem contact met ons op